Účelem modulu Majetek je přesné sledování a evidování veškerého majetku v organizaci. Stav majetku je součástí růstu každé společnosti. Jeho sledování a správná evidence je důležitým ukazatelem, který je nutný nejen pro správný chod společnosti, ale hraje důležitou úlohu při prezentování společnosti obchodním partnerům. Společnosti dnes spravují majetek vlastní, leasingovaný, pronajímaný i jiný inventární majetek.
Modul nabízí komplexní správu majetku hmotného, nehmotného dlouhodobého majetku i drobného majetku pro všechny typy společností. Evidencí a správou majetku lze sledovat majetek odepisovaný, nebo účtovaný při nákupu přímo do spotřeby dle směrnic firmy pro majetek vedený v operativní evidenci.
Zatřídění karet majetku je dle platného číselníku SKP, ale uživatel má i možnost vytvořit si své vlastní kategorie pro třídění. Další členění je možné dle fyzického umístění majetku, odpovědné osoby, které je přidělen, druhu majetku. Změny v kartách majetku lze provádět jednotlivě (na každé kartě zvlášť), či hromadně. U každé karty majetku je zapisována také Historie prováděných operací, lze tedy zpětně zjistit, který uživatel a kdy prováděl jakou operaci.
Účetní i daňové odpisy (zrychlené, lineární apod.)jsou vypočítávány dle vzorců pro výpočet zadaných u jednotlivých karet majetku. Zadané vzorce lze měnit dle potřeby vždy se zadáním data Platnosti od. Je tak tedy zajištěno zachování historie zadaných vzorců pro výpočet odpisů v dřívějším období. Výpočty odpisů lze provádět jednotlivě i hromadně. Uživatel však může zapsat na kartu odpisy majetku přímo, bez použití výpočtu pomocí nastavených vzorců.
Modul Majetek má přímou provázanost s modulem Účetnictví, a proto lze Zařazení, Vyřazení majetku, vypočtené účetní i daňové odpisy přímo v modulu Majetku i účtovat, jak jednotlivě, tak i hromadně. Stejně tak lze i zrušit zaúčtování, pokud není v Účetnictví uzavřeno účetní období účetní závěrkou.
Tiskové výstupy poskytují přehled o evidovaném majetku formou Inventurních soupisů, které je možno členit např. dle účtu, dle odpisových skupin apod. Parametry pro výpočet sestav a přehledů si může uživatel nadefinovat, včetně hlaviček a patiček, a nastavené definice pak uložit pro další použití. Tiskové výstupy je možno vytvořit také pro použití v MS Excel a dále s nimi pak pracovat. Samozřejmostí v tiskových výstupech je tisk protokolů o Zařazení, Vyřazení a Odpisový plán majetku.
Základní části modulů
- evidence HIM, NIM
- operativní evidence
- náklady na opravy
- číselníky
- sestavy
Přínosy pro uživatele
- produkt je plně provázán na Trilex – Účetnictví, Trilex – Finance
- umožňuje při více střediscích (pobočné provozovny) plánovitě přemisťovat komponenty majetku
- evidovaný soubor (např. kopírka s podavačem) lze zaměňovat, případně rozdělit a přiřadit k jinému souboru
- lze provádět propojení na programy typu Microsoft Office
- umožňuje vytvářet pohledy na historii majetku