Primárním úkolem modulu Obchod je poskytovat správné informace o odběratelích a dodavatelích pracovníkům organizace.
Cílem je zvýšit flexibilitu ve vztahu k odběrateli. Prioritou nejvyšší důležitosti je vždy rychlost splnění přání odběratele, vyřízení a realizace jeho objednávky. Svou provázaností s ostatními moduly informačního systému umožňuje nejen sledování vývoje v reálném čase, ale umožňuje i rychlé rozhodování managementu v závislosti na vzniklé obchodní situaci nebo obchodním případu.
Trilex – Obchod je plně provázán na ostatní moduly IS Trilex a posunuje laťku kvality zpracování dat o další pomyslnou příčku. Základními rysy produktu je zvýšení efektivnosti v oblasti obchodní politiky organizace, což je dáno např. špičkově navrženým systémem ceníků a vícestupňovým systémem slev, který umožňuje vysokou variabilitu. Rozhodování je ponecháno na pracovních místech s danou operativní činností.
Management je pak schopen procesy přímo ovlivňovat formou centralizace strategické činnosti, čímž dochází ke snižování nákladů.
Obchodní oddělení má k dispozici kompletní evidenci tuzemských i zahraničních obchodních partnerů firmy, jak odběratelů, tak dodavatelů a k nim veškeré důležité a potřebné informace, včetně přehledů dokladů pro ně vytvořených (skladové výdejky, skladové příjemky, pohledávky, závazky apod.). Pro jednotlivé obchodní partnery je možno tvořit individuální prodejní ceníky, nabídkové listy zboží a lze také každému partnerovi, či jednotlivým provozovnám partnerů nastavit zcela individuální poskytování různých slev, nebo i přirážek.
Samozřejmostí je tvorba dokladů, jak v měně účetní, tak v měnách cizích, v případě zahraničních partnerů. Pro zahraniční partnery je také možno přizpůsobit tiskové výstupy dokladů do příslušné jazykové verze.
Pro přehlednou a rychlou tvorbu skladových dokladů (výdejky na zboží) pro obchodní partnery je v IS Trilex vytvořen kvalitně propracovaný systém Rozvozních linek, který je schopen zpracovávat EDI objednávky (za pomocí modulu EDI com), a který je přímo provázán na tvorbu Výrobních zakázek v modulu Výroba.
Velmi potřebným nástrojem každého obchodníka je nejen přehled o prodaném zboží, ale také o zboží reklamovaném. V této oblasti je obchodníkovi nápomocna evidence reklamovaného zboží, kterou shromažďuje modul Reklamace. Tento modul má k dispozici několik typů sestav pro rozklíčování reklamovaného zboží.
Velmi účinným prostředkem pro rychlejší výměnu dat mezi firmou a obchodními partnery je EDI komunikace, kterou zajišťuje modul EDI com.
Nezbytným pomocníkem každého obchodního oddělení jsou vyhodnocovací reportingy prodejů a příjmů, které umožňují rychlý přehled o odběru zboží u jednotlivých partnerů a mohou tak sloužit např. i jako podklady pro firemní porady. Sestavy je možno vytvořit také pro použití v MS Excel a dále s nimi pak pracovat.
Základní části modulu
- evidence odběratelů a dodavatelů
- evidence dokladů obchodních partnerů
- ceníky, systém slev a přirážek
nabídkové listy
- rozvozy
- zpracování objednávek
- přehledy dokladů a faktur
Přínosy pro uživatele
- produkt je vždy nastaven pro vlastní filozofii daného vedoucího obchodního manažera
- procesy oceňování zboží je možno provádět nejen jednotlivě, ale rovněž po skupinách nebo hromadně
- dnes velmi využívané slevové akce lze definovat a plánovat měsíce dopředu s automatickým nastavením počátku a ukončení akce
- zrychluje a zlepšuje výměnu informací na úrovni společnosti ve vztahu k vedení a naopak k jiným pracovním střediskům (např. výrobní střediska)
- poskytuje včas a rychle znalost finanční situace