Reklamace představují vysoce kvalitní nástroj a slouží jako doplněk modulů Trilex – výroba, Trilex – obchod a Trilex – sklad.
Svou charakteristikou umožňují sledovat reklamace odběratelské a dodavatelské. Výsledkem je efektivnější interpretování získaných údajů ve vzájemných obchodních vztazích. Rozlišení jsou pouze informativní a jsou závislé na nastavení číselníků uživatelem.
Program je plně propojen s datovou základnou IS Trilex. Veškeré zadávané hodnoty jsou dále vyhodnocovány ve výstupních sestavách. Sestavy se zaměřují na vyhodnocování reklamací u odběratelů, (sledují, jaké zboží je nejčastěji reklamováno, kde vzniká příčina, jakým způsobem je nejčastěji řešena), dále se výstupy zaměřují na vyhodnocování reklamací způsobených expedienty a řidiči.
Program je možné připojit k modulu laboratoř, která zpracovává příjem surovin (pokud je druh reklamace jakostní, upozorňuje laboratoř na zvýšenou pozornost při testech surovin) a dále pro vyhodnocení dodavatelů. Sestavy jsou řešeny obdobně jako u reklamací odběratelských.
Základní části modulu
Odběratelské reklamace:
- místo vzniku reklamace (výroba, expedice, řidič, balírna, středisko, apod.)
- příčina vzniku reklamace (vnější vlivy, časová prodleva, apod.)
- druh reklamace (obal, tvar, vůně, barva, cena, kvalita, kvantita, apod.)
- způsob řešení reklamace (vytvoření dobropisu-automatické vytvoření dokladu)
Dodavatelské reklamace
- místo vzniku reklamace (dodavatel, přepravce, skladník)
- příčina vzniku reklamace (vnější vlivy, časová prodleva)
- druh reklamace (cena, časová prodleva, kvalita, kvantita)
- způsob řešení reklamace (vrácení dodavateli, posunutí datumu spotřeby, apod.
Přínosy pro uživatele
- produkt podporuje manažera obchodu a nákupu
- pomáhá společnostem rychleji reagovat na změnu obchodní situace
- zrychluje a zlepšuje výměnu informací v organizaci
- integruje vnitřní a vnější vztahy s řešeními elektronické komunikace